Publications

著書 Book Chapters

  1. ラウンドアバウトマニュアル2021(社)交通工学研究会,2021 (共同執筆)
  2. Nakamura, H., Iryo-Asano, M. and Oguchi, T.: Chapter 10 Japan, in Global Practices on Road Traffic Signal Control, (Tang, K., Boltze, M., Nakamura, H and Zong, T. (Eds.)), Elsevier, pp.163-184, 2019.
  3. 平面交差の計画と設計 基礎編:計画・設計・交通信号制御の手引,(一社)交通工学研究会,2018 (共同執筆)
  4. ラウンドアバウトマニュアル(社)交通工学研究会,2016 (共同執筆)
  5. 道路交通技術必携2013,(社)交通工学研究会,2013 (2,3,6章を共同執筆)
  6. 路面標示設置マニュアル,(社)交通工学研究会,2012 (2章を共同執筆)
  7. 改訂 交通信号の手引,(社)交通工学研究会,2006 (6章,付録2を共同執筆)

学術雑誌論文 Peer-Reviewed Papers

  1. 中島 孝規, 井料 美帆:バーチャルリアリティ実験による歩行者の横断位置選択行動分析,交通工学論文集,Vol.9, No.2, pp. A_253-A_262, 2023.
    https://doi.org/10.14954/jste.9.2_A_253
  2. 関原 敏裕, 柿元 祐史, 中村 英樹, 井料 美帆, 張 馨:道路利用特性指標を用いた道路ネットワークの機能階層性の評価手法,交通工学論文集,Vol.9, No.2, pp. A_69-A_78, 2023.
    https://doi.org10.14954/jste.9.2_A_69
  3. Zhu, H., Alhajyaseen W., Iryo-Asano, M., Nakamura, H., and Dias, C.: Defensive or Competitive Autonomous Vehicles: Which One Interacts Safely and Efficiently with Pedestrians?, Physica A,Vol. 606, 128083, 2022.
    https://doi.org/10.1016/j.physa.2022.128083
  4. Zhu, H., Zhu, S., Iryo-Asano, M., and Nakamura, H.: Investigating driver reactions to movements of autonomous vehicle in permitted right turn through driving simulator experiments, Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour,Vol. 89, pp.385-398, 2022.
    https://doi.org/10.1016/j.trf.2022.06.018
  5. Tang, X., Zhu, H., Zhang, X., Iryo-Asano, M., and Nakamura, H.: A novel hierarchical cooperative merging control model of connected and automated vehicles featuring flexible merging positions in system optimization, Transportation Research Part C: Emerging Technologies, Vol. 138, 10365, 2022.
    https://doi.org/10.1016/j.trc.2022.103650
  6. Zhu, H., Han, T., Alhajyaseen, W.K.M., Iryo-Asano, M., and Nakamura, H.: Can Automated Driving Prevent Crashes with Distracted Pedestrians? An Exploration of Motion Planning at Unsignalized Mid-block Crosswalks,Accident Analysis & Prevention, Vol.173, 106711, 2022.
    https://doi.org/10.1016/j.aap.2022.106711
  7. 菱川貴之, 井料美帆:パーソナルモビリティと歩行者の混在交通における危険度評価指標の提案, 土木学会論文集D3, Vol. 77, No.5, pp.I_893-903, 2022.
    https://doi.org/10.2208/jscejipm.77.5_I_893
  8. 井料美帆,渡辺匠: 滞留者が混在する歩行空間における通行機能の主観的評価,土木学会論文集D3, Vol. 77, No.5, pp.I_1057-1066, 2022.
    https://doi.org/10.2208/jscejipm.77.5_I_1057
  9. 井料美帆,鈴木弘司,川合琉介: 電動キックボードの希望通行位置選択に関する要因分析, IATSS Review, Vol. 46, No.3, pp.241-249, 2022.
    https://doi.org/10.24572/iatssreview.46.3_241
  10. Hishikawa, T. and Iryo-Asano, M.: Safety Evaluation of Personal Mobility Vehicles and Pedestrians under Mixed Traffic Flow using Traffic Simulation, Asian Transport Studies, Vol. 8, 100049, 11 pages, 2022.
    https://doi.org/10.1016/j.eastsj.2021.100049
  11. Zhu, H., Iryo-Asano, M., Alhajyaseen, W.K.M., Nakamura, H. and Dias, C.: Interactions between Autonomous Vehicles and Pedestrians at Unsignalized Mid-block Crosswalks Considering Occlusions by Opposing Vehicles,Accident Analysis & Prevention, Vol. 163, 106468, 2021.
    https://doi.org/10.1016/j.aap.2021.106468
  12. Zhu, H., Almukdad, A., Iryo-Asano, M., Alhajyaseen, W.K.M., Nakamura, H. and Zhang, X.: A Novel Agent-based Framework for Evaluating Pedestrian Safety at Unsignalized Mid-block Crosswalks, Accident Analysis & Prevention, Vol. 159, 106288, 2021.
    https://doi.org/10.1016/j.aap.2021.106288
  13. Pan, A., Zhang, X., Iryo-Asano, M.,Nakamura, H.: Efficiency and Safety Evaluation of Left-turn Vehicles and Crossing Pedestrians in Signalized Intersections under the Autonomous Vehicle Mixed Flow Condition, International Journal of ITS Research 2021.
    https://doi.org/10.1007/s13177-021-00276-z
  14. Obinguar, D.D.,Iryo-Asano, M.: Macroscopic analysis on the frequency and severity of pedestrian crashes on National Roads in Metro Manila, Philippines, IATSS Research, Vol.45, Issue 4, pp.521-529, 2021.
    https://doi.org/10.1016/j.iatssr.2021.06.003
  15. Emagnu, Y. M., Zhang, X., Iryo-Asano, M.,Nakamura, H.: Estimation of Expected Pedestrian Presence-Time at the Conflict-Area of Signalized Crosswalks, 土木学会論文集D3,Vol,76, No.5, pp.I_1485-I_1495, 2021.
    https://doi.org/10.2208/jscejipm.76.5_I_1485
  16. 牧野修久,小林圭,池水丈明,中村英樹,鈴木弘司,井料美帆,柿元祐史:信号交差点が連続する補助幹線道路における信号サイクル長短縮効果の実証実験,交通工学論文集(特集号),第7巻第2号,pp.B_6-B_13,2021.
    https://doi.org/10.14954/jste.7.2_B_6
  17. 立松秀樹,森本清誠,田中淳,泉典宏,中村英樹,鈴木弘司,井料美帆,柿元祐史:サイクル長短縮による信号交差点の右折待ち行列延伸渋滞解消効果の実証分析, 交通工学論文集(特集号),第7巻第2号,pp.B_55-B_61, 2021. https://doi.org/10.14954/jste.7.2_B_55
  18. 菱川貴之,井料美帆: 街路における歩行者の滞留地点選択に関する研究, 土木学会論文集D3, Vol. 75, No.6, pp.I_433-I_443, 2020.
    https://doi.org/10.2208/jscejipm.75.6_I_433
  19. 可児匠,井料美帆: 自動運転車の挙動と回避性能が歩行者の横断判断に与える影響分析, 交通工学論文集, Vol. 6, No.2, pp.A_87-A_96, 2020.
    https://doi.org/10.14954/jste.6.2_A_87
  20. 菱川貴之,井料美帆,長谷川悠: パーソナルモビリティの車種が歩行者のリスク認知に与える影響に関する研究, 土木学会論文集D3, Vol. 75, No.5, 2019.
    https://doi.org/10.2208/jscejipm.75.I_595
  21. Zhang, J.,Iryo-Asano, M., and Dias, C.: Experimental Investigation of Pedestrian Queueing Behavior, Traffic and Granular Flow '17, pp.177-185, 2019.
  22. 鰐部万磨, 柿元祐史, 中村英樹, 井料美帆: 自動運転車両の混在が信号交差点交通容量に与える影響に関する分析, 交通工学論文集, Vol.5, No.2, pp. A_167-A_175, 2019.
    https://doi.org/10.14954/jste.5.2_A_167
  23. Dias, C., Iryo-Asano, M., Abdullah, M., Oguchi, T. and Alhajyaseen, W.: Modeling Trajectories and Trajectory Variation of Turning Vehicles at Signalized Intersections, IEEE Access, Vol. 8, pp. 109821-109834, 2020. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2020.3002020
  24. 井料美帆: 生活道路単路部の横断構成が運転者の走行意識に及ぼす影響に関する研究, 土木学会論文集D3, Vol. 74, No.5, , pp. I_925-I_933, 2018.
    https://doi.org/10.2208/jscejipm.74.I_925
  25. Dias, C.,Iryo-Asano, M., Nishiuchi, H. and Todoroki, T.: Calibrating a Social Force based Model for Simulating Personal Mobility Vehicles and Pedestrian Mixed Traffic,Simulation Modelling Practice and Theory, Vol.87, pp.395-411, 2018.
    https://doi.org/10.1016/j.simpat.2018.08.002
  26. Hasegawa, Y., Dias, C.,Iryo-Asano, M.,and Nishiuchi, H.: Modeling pedestrians' subjective danger perception toward personal mobility vehicles, Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, Vol. 56, pp.256-267, 2018.
    https://doi.org/10.1016/j.trf.2018.04.016
  27. 長谷川悠,井料美帆: パーソナルモビリティに対する歩行者の認知に着目した ヴァーチャルリアリティの適応可能性の検討, 交通工学論文集, Vol. 4, No.1, p.A_147-A_153, 2018.
    https://doi.org/10.14954/jste.4.1_A_147
  28. 桑原雅夫,井料美帆: 平安京の交通流に関する一考察, 土木学会論文集D3, Vol. 73, No.5, I_493-I_505, 2017.
    https://doi.org/10.2208/jscejipm.73.I_493
  29. Iryo-Asano, M. and Alhajyaseen, W.K.M.: Modeling pedestrian crossing speed profiles considering speed change behavior for the safety assessment of signalized intersections,Accident Analysis & Prevention, Vol.108, pp.332-342, 2017.
    https://doi.org/10.1016/j.aap.2017.08.028
  30. Gu, Y., Hashimoto, Y., Hsu, L.T., Iryo-Asano, M. and Kamijo, S.: Human-like motion planning model for driving in signalized intersections, IATSS Research, Vol.41, Issue 3, pp.129-139, 2017.
    http://doi.org/10.1016/j.iatssr.2016.11.002
  31. Alhajyaseen W.K.M. and Iryo-Asano, M.: Studying critical pedestrian behavioral changes for the safety assessment at signalized crosswalks, Safety Science, Vol.91, pp. 351-360, 2017.
    https://doi.org/10.1016/j.ssci.2016.09.002
  32. 中山昂彦,宮川愛由,谷口綾子,井料美帆,小嶋文,藤井聡:道路空間デザインが歩車間コミュニケーションに及ぼす影響に関する研究,交通工学論文集,Vol.3, No.4, pp.A_84-A_91,2017.
    http://doi.org/10.14954/jste.3.4_A_84
  33. 和田健太郎, 臼井健人, 大口敬,井料(浅野)美帆:交通流の変分原理に基づく系統信号路線の期待遅れ評価法,土木学会論文集D3, Vol.73, No.1, pp.85-96, 2017.
    http://doi.org/10.2208/jscejipm.73.85
  34. 谷口綾子, 田辺太一, 井料美帆, 宮川愛由, 小嶋文:ドライバーの協調行動促進に歩行者コミュニケーションが及ぼす影響,土木学会論文集D3, Vol.72, No.5, pp.I_1241-I_1247, 2016.
    http://doi.org/10.2208/jscejipm.72.I_1241
  35. Hashimoto, Y., Gu, Y., Hsu, L.T., Iryo-Asano, M. and Kamijo, S.: A probabilistic model of pedestrian crossing behavior at signalized intersections for connected vehicles, Transportation Research Part C: Emerging Technologies, Vol.71, pp. 164-181, 2016.
    https://doi.org/10.1016/j.trc.2016.07.011
  36. 井料(浅野)美帆: キスアンドライド車両の乗降位置選択行動を考慮した駅前広場交通シミュレーション,土木学会論文集D3, Vol.71, No.5, pp.I_931-942, 2015.
    http://doi.org/10.2208/jscejipm.71.I_931
  37. Iryo-Asano, M., Alhajyaseen W.K.M. and Nakamura, H.: Analysis and Modeling of Pedestrian Crossing Behavior during Pedestrian Flashing Green Interval, IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems, Vol.16, No.2, pp.958-969, 2015.
    http://doi.org/10.1109/TITS.2014.2346154
  38. Kang, N., Nakamura, H. and Asano, M.: Estimation of Roundabout Entry Capacity Under the Impact of Pedestrians by Applying Microscopic Simulation, Transportation Research Record, Journal of the Transportation Research Board, Vol.2461, pp.113-120, 2015.
    https://doi.org/10.3141/2461-14
  39. 渡部数樹,中村英樹,井料(浅野)美帆:信号交差点改良対策立案のための右直分離制御時の車両挙動分析,土木学会論文集D3, Vol.70, No.5, pp.I_1013-I_1022, 2014.
    http://doi.org/10.2208/jscejipm.70.I_1013
  40. 張馨,中村英樹,井料(浅野)美帆,陳鵬:横断歩道長と歩行者信号現示を考慮した横断歩行速度のモデル化,土木学会論文集D3, Vol.70, No.5, pp.I_1031-I_1040, 2014.
    http://doi.org/10.2208/jscejipm.70.I_1031
  41. Zeng, W., Chen, P., Nakamura, H. and Iryo-Asano, M.: Application of social force model to pedestrian behavior analysis at signalized crosswalk, Transportation Research Part C: Emerging Technologies, Vol.40, pp.143-159, 2014.3.
  42. Ma, D., Nakamura, H. and Asano, M.: Lane-Based Breakdown Identification at Diverge Sections for Breakdown Probability Modeling, Transportation Research Record, Journal of the Transportation Research Board, No.2395, pp. 83-92, 2014.02.
  43. Goto, A., Nakamura, H. and Asano, M.: Assessment of Road Network Performance with the Concept of Functional Hierarchy, Selected Proceedings of the 13th World Conference on Transport Research, 19 pages, 2014.01.
  44. 王曦,近田博之,中村英樹,浅野美帆:都市間高速道路の車線利用率特性に関する分析,第33回交通工学研究発表会論文集, pp.113-116, CD-ROM, 2013.9.
  45. Alhajyaseen W.K.M., Asano, M., Nakamura, H. and Dang, M.T.: Stochastic approach for modeling the effects of intersection geometry on turning vehicle paths, Transportation Research Part C: Emerging Technologies, vol.32, pp.179-192, 2013.
  46. Alhajyaseen, W., Asano, M. and Nakamura, H.: Left-turn Gap Acceptance Models considering Pedestrian Movement Characteristics, Accident Analysis & Prevention, Vol.50, pp.175-185, 2013.
  47. 後藤梓,中村英樹,浅野美帆:交差形式を考慮した機能的階層型道路ネットワークの評価,土木学会論文集D3,Vol.68,No.5,pp.751-764,2012.
  48. 浅野美帆,張馨,Alhajyaseen W.K.M.,中村英樹:信号交差点における横断歩行者のクリアランス挙動に関する研究,第32回交通工学研究発表会論文集,pp.409-414,2012. (研究奨励賞受賞)
  49. Tan, D., Alhajyaseen, W., Asano, M. and Nakamura, H.: Development of a Microscopic Traffic Simulation Model for Safety Assessment at Signalized Intersections, Transportation Research Record, Vol. 2316, p.p.122-131, 2012.
  50. Alhajyaseen, W., Asano, M. and Nakamura, H.: Estimation of Left-turning Vehicle Maneuvers for the Assessment of Pedestrian Safety at Intersections, IATSS Research, Vol. 36-1, pp.66-74, 2012.
  51. 柿元祐史, 浅野美帆, 中村英樹: 駅前広場におけるキスアンドライド車両の停車特性に関する研究,土木学会論文集D3,Vol.67,No.5,pp.1079-1087,2011.
  52. Alhajyaseen, W., Asano, M., Suzuki, K. and Nakamura, H.: Analysis on the Variation of Left-turning Vehicle Spatial Trajectories Inside Intersections, Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, Vol.9, pp.1543-1557, 2011.
  53. Ma, D., Nakamura, H. and Asano, M.: Urban Expressway Capacity Characteristics of Lane Closure Sections due to Accidents, Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, Vol.9, pp.1286-1299, 2011.
  54. Chen, P., Nakamura, H. and Asano, M.: Unsteady Queue Discharge Characteristics of Shared Left-turn Lane at Signalized Intersections in Japan, Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, Vol.9, pp.1499-1512, 2011.
  55. Tan, D., Asano, M. and Nakamura, H.: Impacts of Channelization Islands on the Left-turning Vehicle Maneuvers at Signalized Intersections in Japan, Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, Vol.9, pp.1938-1952, 2011.
  56. 小林正人, 中村英樹, 浅野美帆, 米川英雄:都市間高速道路におけるボトルネック交通容量の確率的特性分析,第31回交通工学研究発表会論文集,pp.133-138, 2011.
  57. 白木文康,中村英樹,浅野美帆,高速道路の付加車線区間における交通実態に関する研究,第30回交通工学研究発表会論文集,pp.25-28, 2010.
  58. Asano, M., Iryo, T. and Kuwahara, M.: Microscopic Pedestrian Simulation Model Combined with a Tactical Model for Route Choice Behaviour, Transportation Research Part C, Vol.18, pp. 842-855, 2010.
  59. 畠中秀人,坂井康一,浅野美帆,佐藤章博,ドライビングシミュレータを用いたサグ部円滑化走行支援サービス効果の検証,第29回交通工学研究発表会論文集,4pages, CD-ROM, 2009 (研究奨励賞受賞)
  60. Asano, M., Iryo, T. and Kuwahara, M.: A Pedestrian Model considering Anticipatory Behaviour for Capacity Evaluation, in Transportation and Traffic Theory 2009 (W.H.K. Lam, S.C. Wong, and H. K. Lo (Eds.)), Springer, pp. 559-581, 2009.
  61. Asano, M., Kuwahara, M. and Sumalee, A.: Pedestrian simulation considering stochastic route choice and multidirectional flow, in Transport simulation - Beyond traditional approaches - (E. Chung and A. G. Dumont (Eds.)), EPFL Press, pp. 107-123, 2008.
  62. 畠中秀人,坂井康一,浅野美帆,西井禎克:首都高速道路の合流部における動的可変な車線運用の適用可能性,第28回交通工学研究発表会論文報告集,pp. 41-44, 2008.
  63. 浅野美帆,井料隆雅,桑原雅夫:交錯交通の容量評価のためのミクロ歩行者行動モデル,交通工学,Vol. 43, No.4, pp.80-89, 2008.
  64. Asano, M., Sumalee, A. Kuwahara, M. and Tanaka, S.: Dynamic Cell-Transmission based Pedestrian Model with Multi-Directional Flows and Strategic Route Choices, Transportation Research Record, Vol. 2039, pp.42-49, 2007.
  65. 村田啓介,浅野美帆,田中伸治,桑原雅夫:歩行者青信号の残り時間表示の導入に伴う横断挙動分析,IATSS Review Vol.31, No.4,pp.348-355, 2007.
  66. 浅野美帆,堀口良太,桑原雅夫:需要の確率変動を考慮した遅れ時間評価型リアルタイム交通信号制御,第24回交通工学研究発表会論文報告集,pp.101-104, Nov. 2004. (研究奨励賞受賞)
  67. 浅野美帆, 中島章, 堀口良太, 小根山裕之, 桑原雅夫, 越正毅, 赤羽弘和:遅れ時間自己評価によるリアルタイム交通信号制御, 土木計画学研究・論文集, Vol.20, No.4, pp.879-886, 2003.
  68. 清水哲夫,森地茂,浅野美帆:一時停止を伴う合流部における走行支援情報提供の考察とその実験方法,土木計画学研究・論文集,Vol. 20, No. 4, pp.865-870, 2003.

国際会議論文 Papers presented in international conferences

With full paper review

  1. Hishikawa, T. and Iryo-Asano, M. : Safety Evaluation of Personal Mobility Vehicles and Pedestrians under Mixed Traffic Flow using Traffic Simulation, EASTS 2021 conference, 16 pages, 2021.9.
  2. Zhou, Z., Nakamura, H., Iryo-Asano, M. and Kakimoto, Y.: Lane-based Evaluation of the Traffic Flow Quality of Service in Urban Expressway Weaving Segments Based on Lane Utilization Rate, EASTS 2021 conference, 18 pages, 2021.9.
  3. Emagnu, Y. M., Zhang, X., Iryo-asano, M. and Nakamura, H.: Estimation of Waiting Pedestrian Occupancy-time at Signalized Crosswalks for Turning Vehicle Maneuver Analysis, 100th Annual Meeting of Transportation Research Board, 17 pages, 2021.1.
  4. Zhu, H., Nakamura, H., Alhajyaseen, W.K.M., Iryo-Asano, M.: Modeling Traffic Flows on Urban Arterials Considering the Downstream Influence, 99th Annual Meeting of the Transportation Research Board, 2020.1.
  5. Dias, C., Iryo-Asano, M., Abdullah, M. and Oguchi, T.: A Method for Estimating Trajectories of Turning Vehicles at Signalized Intersections, 98th Annual Meeting of the Transportation Research Board, 2019.1.
  6. Iryo-Asano, M., Hasegawa, Y. and Dias, C.: Applicability of Virtual Reality Systems for Evaluating Pedestrians’ Perception and Behavior, International Symposium of Transport Simulation and International Workshop on Traffic Data Collection and its Standardization, 2018.08.
    https://doi.org/10.1016/j.trpro.2018.11.015
  7. Akandwanaho, E., Iryo, M. and Nakamura, H.: A Study on the Average Travel Speed on Interrupted Flow Multi-Lane Highways, International Symposium of Transport Simulation and International Workshop on Traffic Data Collection and its Standardization, 2018.08.
    https://doi.org/10.1016/j.trpro.2018.11.013
  8. Kakimoto, Y., Iryo-Asano, M., Orhan, E. and Nakamura, H.: A Study on the impact of AV-HAV mixed traffic on flow dynamics of single-lane motorway, International Symposium of Transport Simulation and International Workshop on Traffic Data Collection and its Standardization, 2018.08.
    https://doi.org/10.1016/j.trpro.2018.11.035
  9. Nagalur Subraveti, H.H.S., Iryo-Asano, M.; Experimental Study of Interactive Vehicle Passing Maneuver on Two-Way Two-Lane Roads, Road Safety and Simulation International Conference (RSS2017), 10 pages in CD-ROM, 2017.10.
  10. Dias, C., Iryo-Asano, M. and Nishiuchi, H.: Evaluation of Safe Avoidance Distance for Pedestrians in Personal Mobility Vehicles and Pedestrian Mixed Traffic: A Simulation Based Study, 12th International Conference of Eastern Asia Society for Transportation Studies, Ho Chi Minh City, 2017.09.
  11. Dias, C., Iryo-Asano, M., Shimono, K. and Nakano, K.: Calibration of a Social Force-based Shared Space Model for Personal Mobility Vehicle and Pedestrian Mixed Traffic, 96th Transportation Research Board Annual Meeting, Washington, D.C., 17 pages, 2017.01.
  12. Dias, C., Sarvi, M. and Iryo-Asano, M.: Predicting Optimal Trajectories for Constrained Pedestrian Turning Manoeuvres, Proceedings of the 8th International Conference on Pedestrian and Evacuation Dynamics (PED2016), Hefei, China, 9 pages,2016.10.
  13. Yang, Y., Wada, K., Oguchi, T. and Iryo-Asano, M.: Variability of observed drivers' follow-the-leader behavior on expressway basic segment, 14th World Conference on Transport Research (WCTR2016), Shanghai, China, 31 pages, 2016.07.
  14. Gaspay, S.M., Oguchi, T., Wada, K., Iryo-Asano, M.: Signal setting rules under the tandem sorting strategy considering storage and green split constraints. 14th World Conference on Transport Research (WCTR2016), Shanghai, China, 9 pages, 2016.07.
  15. Iryo-Asano, M. and Alhajyaseen, W.: Consideration of Pedestrian Speed Change Model in the Pedestrian Vehicle Safety Assessment at Signalized Crosswalks, Transportation Research Procedia, Vol.21, pp.87-97 (International Symposium of of Transport Simulation International Workshop on Traffic Data Collection and its Standardisation (ISTS&IWTDCS)), 2017.
    https://doi.org/10.1016/j.trpro.2017.03.080
  16. Dias, C. Iryo-Asano, M. and Oguchi, T.: Predicting Optimal Trajectories for Left Turning Vehicles at Signalized Intersections, Transportation Research Procedia, Vol. 21, pp.240-250 (International Symposium of of Transport Simulation International Workshop on Traffic Data Collection and its Standardisation (ISTS&IWTDCS)), 2017.
    https://doi.org/10.1016/j.trpro.2017.03.093
  17. Park, H.J., Iryo-Asano, M. and Alhajyaseen, W.: Comparative Analysis on the Maneuvers of Left-Turning Movements at Signalized Intersections in New York City, International Symposium on Enhancing Highway Performance, Berlin, Germany, 2016.06.
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  28. Wu, Y., Nakamura, H. and Asano, M.: A Comparative Study on Crash Characteristics between Urban and Intercity Expressway Basic Segments, Proceedings of the 13th World Conference on Transportation Research, Rio de Janeiro, Brazil, 15pages, 2013.7.
  29. Goto, A., Nakamura, H. and Asano, M.: Assessment of Road Network Performance with the Concept of Functional Hierarchy, Proceedings of the 13th World Conference on Transportation Research, Rio de Janeiro, Brazil, 19pages, 2013.7.
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  31. Goto, A., Nakamura, H. and Asano, M.: Evaluation of the Functionally Hierarchical Road Network Considering Junction Types, 92nd Annual Meeting of the Transportation Research Board, 17 pages, Washington D.C., Jan. 2013.
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  33. Tan, D., Alhajyaseen, W., Asano, M. and Nakamura, H.: A Microscopic Traffic Simulation Models for Safety Assessment at Signalized Intersections, 91th Transportation Research Board Annual Meeting, 16 pages, Jan. 2012.
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  35. Alhajyaseen, W., Asano, M., Nakamura, H. and Tan, D.M.: A Methodology for Modeling the Distribution of Turning Vehicle Paths at Signalized Intersections, 3rd International Conference on Road Safety and Simulation, Transportation Research Board, Indianapolis, USA, 20 pages, Sep. 2011.
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  37. Ma, D., Nakamura, H., Asano, M. and Wolfermann, A.: A Study on Expressway Breakdown Phenomenon Considering Flow Characteristics on Individual Lanes, Proceedings of the 9th International Conference of the Eastern Asia for Transportation Studies (EASTS), 15 pages, CD-ROM, Jun. 2011.
  38. Suzuki, K., Goto, A., Nakamura, H., Tang, K. and Asano, M.: Start-up Behavior Considering Interactions between the Clearing and Entering Vehicles during the Signal Change and Clearance Intervals, Proceedings of the 9th International Conference of the Eastern Asia for Transportation Studies (EASTS), 15 pages, CD-ROM, Jun. 2011.
  39. Chen, P., Nakamura, H. and Asano, M.: Unsteady Queue Discharge Characteristics of Shared Left-turn Lane at Signalized Intersections in Japan, Proceedings of the 9th International Conference of the Eastern Asia for Transportation Studies (EASTS), 14 pages, CD-ROM, Jun. 2011.
  40. Tan, D. M., Asano, M. and Nakamura, H.: Impacts of Channelization Islands of the Left-turning Vehicle Maneuvers at Signalized Intersections in Japan, Proceedings of the 9th International Conference of the Eastern Asia for Transportation Studies (EASTS), 15 pages, CD-ROM, Jun. 2011.
  41. Alhajyaseen, W., Zhang, X., Nakamura, H. and Asano, M.: Analysis on pedestrian Speeds at Intersections Considering Signal Timing and Crosswalk Length, Proceedings of the 9th International Conference of the Eastern Asia for Transportation Studies (EASTS), 12 pages, CD-ROM, Jun. 2011.
  42. Ma, D., Nakamura, H. and Asano, M: Urban Expressway Capacity Characteristics of Lane Closure Sections due to Accidents, Proceedings of the 9th International Conference of the Eastern Asia for Transportation Studies (EASTS), 14 pages, CD-ROM, Jun. 2011.
  43. Chen, P., Nakamura, H. and Asano, M: Analysis of Saturation Flow Rate Fluctuation for Shared Left-turn Lane at Signalized Intersections in Japan: Case Study, 90th TRB Annual Meeting, 17 pages, Jan. 2011.
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Others

  1. Zhang, J., Iryo-Asano, M. and Dias, C.: Experimental Investigation of Pedestrian Queueing Behavior, Traffic and Granular Flow 2017, Washington DC, 1 page, 2017.7.
  2. Gaspay, S.M., Oguchi, T., Wada, K., Iryo-Asano, M. and Ranjitkar, P.: Delays at median u-turns, Proceedings of 23rd World Congress on ITS, Melbourne, 7 pages, 2016.10.
  3. Nagalur Subraveti, H.H.S., Iryo, M. and Oguchi, T.: Feasibility Study of Interactive Passing Maneuver Model for Two-Way Two-Lane Roads, 3rd International Conference on Computational Design in Engineering, Tokyo, Japan, 2015.12.
  4. Iryo, M. and Alhajyaseen, W.: Pedestrian Speed Change Model for Safety Assessment at Signalized Crosswalks, 3rd International Conference on Computational Design in Engineering, Tokyo, Japan, 2015.12.
  5. Gaspay, S.M., Oguchi, T., Wada, K. and Asano-Iryo, M.: The Potential of the Pre-signals in Improving Traffic Conditions, Proceedings of The 11th International Conference of Eastern Asia Society for Transportation Studies, Cebu City, Philippines, 2015.09.
  6. Kang, N., Nakamura, H., Chen, P. and Asano, M.: Simulation Analysis of Entry Capacity at Single-lane Roundabout Considering Pedestrian Impact, Proceedings of the 10th International Conference of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, 12 pages, USB, Taipei, Taiwan, 2013.9.
  7. Wu, Y., Nakamura, H. and Asano, M.: A Crash Risk Estimation Model for Urban Expressway Basic Segments Considering Geometry, Traffic Flow and Ambient Conditions, Proceedings of the 10th International Conference of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, 14 pages, USB, Taipei, Taiwan, 2013.09.
  8. Zeng, W., Chen, P., Nakamura, H. and Asano, M.: Modeling Pedestrian Trajectory for Safety Assessment at Signalized Crosswalks, Proceedings of the 10th International Conference of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, 17 pages, USB, Taipei, Taiwan, 2013.09.
  9. Zhang, X., Chen, P., Nakamura, H. and Asano, M.: Modeling Pedestrian Walking Speed at Signalized Crosswalks Considering Crosswalk Length and Signal Timing, Proceedings of the 10th International Conference of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, 15 pages, USB, Taipei, Taiwan, 2013.09.
  10. Chen, P., Nakamura, H. and Asano, M.: Saturation Flow Rate Analysis for Shared Left-turn Lane at Signalized Intersections in Japan, Proceedings of the 6th International Symposium on Highway Capacity and Quality of Service, Transportation Research Board, Procedia, Social and Behavioral Sciences, pp.548-559, Elsevier, Jun. 2011.
  11. Alhajyaseen, W., Nakamura, H. and Asano, M.: Effects of Bi-directional Pedestrian Flow Characteristics upon the Capacity of Signalized Crosswalks, Proceedings of the 6th International Symposium on Highway Capacity and Quality of Service, Transportation Research Board, Procedia, Social and Behavioral Sciences, pp.526-535, Elsevier, Jun. 2011.
  12. Hatakenaka, H., Kanoshima, H., Sakai, K., Asano, M., Ogasawara, M. and Mizutani, H.: Proving Test in Regional Development of Forward Obstacle Information Provision Service, 16th ITS World Congress, Stockholm, Sep. 2009.
  13. Hatakenaka, H., Sakai, K., Kanoshima, H., Asano, M., Hosaka, A. and Mizutani, H.: Evaluation of Advanced Cruise-Assist Highway Systems for Safety based on Verification Tests, 16th ITS World Congress, Stockholm, Sep. 2009.
  14. Hirasawa, T., Asano, M., Sakai, K. and Shimokawa, S.: Applying Microscopic Traffic Simulator to Evaluate Effects of Dynamic Parking Lot Guidance, 15th ITS World Congress, New York, CD-ROM, Nov. 2008.
  15. Sakai, K., Hatakenaka, H., Asano, M., Nishii, S. and Kinoshita, Y.: The Development of AHS for the Service to Optimize Lane Utilization Rates at Sag Sections on Expressway, 15th ITS World Congress, New York, CD-ROM, Nov. 2008.
  16. Hatakenaka, H., Sakai, K., Asano, M., Ogasawara, M., Ogane, K., Taguchi, H. and Mizutani, H.,: Proving Test of the Forward Obstacles Information Provision Service using the ETC-ID System, 15th ITS World Congress, New York, CD-ROM, Nov. 2008.
  17. Asano, M., Kuwahara, M., Sumalee, A., Tanaka, S. and Chung, E.: Pedestrian simulation considering stochastic route choice and multidirectional flow, International Symposium on Transport Simulation 2006, Lausanne, CD-ROM, Sep. 2006.
  18. Asano, M., Horiguchi, R., and Kuwahara, M.: Adaptive traffic signal control using real-time delay measurement -considering stochastic delay-, 11th ITS World Congress, Nagoya, CD-ROM, Oct.2004.
  19. Asano, M., Nakajima, A., Horiguchi, R., Oneyama, H. and Kuwahara, M.: A Traffic Signal Control Based on a Queueing Model Using ITS Sensing Technologies, 10th ITS World Congress, Madrid, CD-ROM, Nov.2003.

その他国内会議論文など Papers presented in domestic conferences / Other articles

  1. 中島孝規,井料美帆:バーチャルリアリティ実験による歩行者の横断位置選択行動分析,第42回交通工学研究発表会, 8pages, 2022.8.
  2. 日比野秀俊,井料美帆:道路交通環境に応じた電動キックボードの利用意向分析,土木計画学研究発表会講演集,No.65,9 pages, 2022.6.
  3. 中島孝規,井料美帆:隣接する信号交差点が歩行者の単路部乱横断行動に及ぼす影響分析,土木計画学研究発表会講演集,No.64,7 pages, 2021.12.
  4. 千田浩貴,井料美帆:信号交差点に隣接する単路部無信号横断施設の交通円滑性への影響分析,土木計画学研究発表会講演集,No.64,9 pages, 2021.12.
  5. 川合琉介,鈴木弘司,井料美帆:電動キックボードの通行位置選択要因の分析,土木計画学研究発表会講演集,No.64,7 pages, 2021.12.
  6. 井料美帆,日比野秀俊,鈴木弘司:電動一人乗りモビリティの車種選択規範と利用意向に関する研究,土木計画学研究発表会講演集,No.64,8 pages, 2021.12.
  7. 井料美帆:公共空間の包括的評価のための歩行者サービス水準に関する研究動向,土木計画学研究発表会講演集,No.64,6 pages, 2021.12.
  8. 伊藤亜由美,中村一樹,井料美帆,野地寿光:GPS データを用いた歩行行動の分析と歩行空間の評価による地域特性の把握,土木計画学研究発表会講演集,No.64,5 pages, 2021.12.
  9. 関原敏裕,柿元祐史,中村英樹,井料美帆,張馨:機能階層型道路ネットワーク計画における拠点位置の設定方法に関する検討,土木計画学研究発表会講演集,No.64,6 pages, 2021.12.
  10. 柿元祐史,関原敏裕,井料美帆,中村英樹,張馨:一対比較アンケート調査に基づく道路ネットワークの機能階層性評価,土木計画学研究発表会講演集,No.64,7 pages, 2021.12.
  11. 関原敏裕,柿元祐史,中村英樹,井料美帆:道路ネットワークの機能階層性を表現する道路利用特性指標に関するケーススタディ,第41回交通工学研究発表会,2021.8.
  12. 井料美帆,渡辺匠:滞留者が混在する歩行空間における通行機能の主観的評価,土木計画学研究・講演集No.63, 8 pages, 2021.6.
  13. 菱川貴之,井料美帆:パーソナルモビリティと歩行者の混在交通における危険度評価指標の提案,土木計画学研究・講演集No.62, 9 pages, 2020.11.
  14. Zhou, Z., Nakamura, H., Iryo-Asano, M. and Kakimoto, Y.: Developing a Lane Flow Distribution Estimation Model in Weaving Segments of Urban Expressways, 土木計画学研究・講演集No.62, 8 pages, 2020.11.
  15. Emagnu, M. Y., Zhang, X., Iryo-Asano, M. and Nakamura, H.: A Study on Expected Blockage Time of Left Turning Vehicles under the Influence of Pedestrians at Signalized Intersections, 土木計画学研究・講演集 No.62, 8 pages, 2020.11.
  16. 関原 敏裕・柿元 祐史・中村 英樹・井料 美帆:道路利用特性指標と道路ネットワークの機能階層性の関連分析,土木計画学研究・講演集,No.62, 9ページ,2020.11.
  17. 立松 秀樹・森本 清誠・田中 淳・泉 典宏・中村 英樹・鈴木 弘司・井料 美帆・柿元 祐史:サイクル長短縮による信号交差点の右折待ち行列延伸渋滞解消効果の実証分析,第40回交通工学研究発表会論文集,(一社)交通工学研究会,pp.313-319, 2020.9.
  18. 牧野 修久・小林 圭・池水 丈明・中村 英樹・鈴木 弘司・井料 美帆・柿元 祐史:信号交差点が連続する補助幹線道路における信号サイクル長短縮効果の実証実験,第40回交通工学研究発表会論文集,(一社)交通工学研究会,pp.321-327, 2020.9.
  19. Emagnu, Y.M., Iryo-Asano, M. and Nakamura, H.: Pedestrian Presence Probability Distribution under High Demand Conditions at Signalized Crosswalks, Proceedings of Infrastructure Planning, Vol.61, Japan Society of Civil Engineers, 7 pages in CD-ROM, 2020.6.
  20. Obinguar, D.D., Iryo, M. and Alhajyaseen, W.: Characteristics of pedestrian crashes on different road types in Metro Manila, Philippines, 第60回土木計画学研究発表会,10 pages, CD-ROM, 2019.11.
  21. 関原敏裕,柿元祐史,中村英樹,井料美帆,Emagnu, Y.:道路網の機能的階層化が道路利用特性に与える影響,土木計画学研究・講演集No.60,7ページ,CD-ROM, 2019.11.
  22. 廣瀬竜太郎,中村英樹,柿元祐史,井料美帆,張馨:全道路一時停止制御交差点とラウンドアバウトの性能比較,土木計画学研究・講演集No.60,6ページ,CD-ROM, 2019.11.
  23. 可児匠,井料美帆:自動運転車の挙動と回避性能が歩行者の横断判断に与える影響分析,第39回交通工学研究発表会,8 pages, CD-ROM, 2019.8.
  24. 菱川貴之,井料美帆:街路における歩行者の滞留地点選択に関する研究,土木計画学研究・講演集,No.59, 10 pages, CD-ROM, 2019.6.
  25. 可児匠,井料美帆:単路部無信号横断歩道における自動運転車に対する歩行者の横断判断に関する研究,平成30年度中部支部研究発表会,2 pages, CD-ROM, 2019.3.
  26. 鰐部万磨,柿元祐史,中村英樹,井料美帆:自動運転車両の混在が信号交差点交通容量に与える影響に関する分析,第38回交通工学研究発表会,8 pages, CD-ROM, 2018.08.
  27. 菱川貴之, 井料美帆,長谷川悠: パーソナルモビリティの導入に対する歩行者のリスク認知に関する研究, 土木計画学研究・講演集,No.57, 10 pages, 2018.6.
  28. 長谷川悠,井料美帆:ヴァーチャルリアリティ環境での歩行者実験に適した歩行者モデルの開発,第15回ITSシンポジウム2017, 2017.12.
  29. Zhang, J., Iryo-Asano, M. and Dias, C.: Pedestrian fundamental diagrams in the upstream of different types of bottlenecks: An empirical evaluation, 第15回ITSシンポジウム2017, 2017.12. (ベストポスター賞受賞)
  30. Dias, C. and Iryo-Asano, M.: Evaluating Collision Risk on Personal Mobility Vehicle Involved Shared Spaces, 土木計画学研究・講演集,Vol.56, 9 pages in CD-ROM, 2017.11.
  31. 長谷川悠,井料美帆: パーソナルモビリティに対する歩行者の主観的危険度インデックスモデルの提案, 土木計画学研究・講演集,Vol.56, 8 pages in CD-ROM, 2017.11.
  32. Abdullah, M., Iryo, M., Wada, K. and Oguchi, T.:Coordination of Signalized Single-Stage and Two-Stage Midblock Crosswalks with Adjacent Intersections, 土木計画学研究・講演集,Vol.56, 9 pages in CD-ROM, 2017.11.
  33. 長谷川悠,井料美帆:パーソナルモビリティに対する歩行者の認知に着目したヴァーチャルリアリティの適応可能性の検討,第37回交通工学研究発表会, 2017.08.
  34. 井料美帆,安部信一,越智満:音声カーナビゲーションのための交差点形状に応じた情報提供内容に関する研究,第37回交通工学研究発表会, 2017.08.
  35. Zhang, J., Iryo-Asano, M. and Dias, C.: Experimental Investigation of Pedestrian Queue Formations before Different Types of Bottlenecks, 第37回交通工学研究発表会, 2017.08.
  36. 井料美帆: 生活道路における道路構造・路面標示要素が運転者意識に与える影響分析, 土木計画学研究・講演集, No.55, 2017.06.
  37. 井料美帆, チャリタディアス,加藤弘則,霜野慧亮,中野公彦: 歩行者・自転車に反応するパーソナルモビリティ挙動の実験的分析, 生産研究, Vol.68, No.4, 2016.
    http://doi.org/10.11188/seisankenkyu.68.281
  38. 井料美帆, 谷口綾子: 無信号横断歩道における車両の歩行者回避挙動特性分析, 土木計画学研究・講演集, No.53, 2016.05.
  39. 田邉淳一郎,谷口綾子,井料美帆, 小嶋文, 宮川愛由: 無信号横断歩道の譲合行動における歩車間の感情利得の差異に関する研究, 土木計画学研究・講演集, No.53, 2016.05.
  40. Nagalur Subraveti, H.H.S. and Iryo, M.: Modelling vehicular interactions with opposing vehi-cles on two way two lane roads, 土木計画学研究・講演集, No.53, 2016.05.
  41. Abdullah, M. and Iryo-Asano, M.: Vehicle and Pedestrian Delay Estimation at Unsignal-ized Crosswalks Considering Adjacent Traffic Signals, 土木計画学研究・講演集, No.53, 2016.05.
  42. Thuong, L., Satsukawa, K., Wada, K., Oguchi, T. and Iryo-Asano, M.: A cluster analysis of variations of Macroscopic Fundamental Diagrams: A case study in Tokyo metropolitan area, 土木計画学研究・講演集, No.53, 2016.05.
  43. Wimalasena, K., Dias, C., Oguchi,T., Wada, K. and Iryo-Asano, M.: Effect of road geometry on free-flow speed: An empirical analysis using ETC2.0 data, 土木計画学研究・講演集, No.53, 2016.05.
  44. Dias,C., Iryo-Asano, M. and T. Oguchi: Concurrent prediction of location, velocity and acceleration profiles for left turning vehicles at signalized intersections. 土木計画学研究・講演集, No.53, 2016.5.
  45. 和田健太郎, 臼井健人, 大口敬, 井料美帆: 交通流の変分原理に基づく信号路線の期待遅れ評価法と信号最適化への応用, 土木計画学研究・講演集, No.53, 2016.05.
  46. 楊燕, 和田健太郎, 大口敬,井料(浅野)美帆, 牧野浩志: 高速道路単路部ボトルネックにおける追従挙動特性の車両個体差の実証分析,生産研究,2016.3.
  47. サンディ・マエ・ガスパイ, 大口敬, 和田健太郎, 井料(浅野)美帆: タンデムソーティング戦略による信号交差点の容量増強のケーススタディ,生産研究,2016.3.
  48. 臼井健人, 大口敬, 和田健太郎, 井料(浅野)美帆: 確率的な需要の到着を考慮した信号路線の遅れ時間評価法,生産研究,2016.3.
  49. 井料(浅野)美帆,藤原龍,井料隆雅,長島愛: 予測軌跡の方向変化を考慮した歩行者挙動モデル,第13回ITSシンポジウム2015,2015.12. (ベストポスター賞受賞)
  50. 楊燕, 和田健太郎, 大口敬,井料(浅野)美帆, 牧野浩志: 高速道路単路部ボトルネックにおける追従挙動特性の車両個体差の実証分析,第13回ITSシンポジウム2015,2015.12.
  51. サンディ・マエ・ガスパイ, 大口敬, 和田健太郎, 井料(浅野)美帆: タンデムソーティング戦略による信号交差点の容量増強のケーススタディ,第13回ITSシンポジウム2015,2015.12.
  52. 臼井健人, 大口敬, 和田健太郎, 井料(浅野)美帆: 確率的な需要の到着を考慮した信号路線の遅れ時間評価,第13回ITSシンポジウム2015,2015.12.
  53. 井料(浅野)美帆,井料隆雅,杉森千恵: パーソナルモビリティビークルの交錯回避行動規範の実験的分析, 土木計画学研究・講演集, No.52, 2015.11.
  54. 井料(浅野)美帆,宮川愛由, 谷口綾子, 小嶋文: 主観的利得評価に基づく歩車間交錯時の譲り合い意思決定行動分析, 土木計画学研究・講演集, No.52, 2015.11.
  55. 佐津川功季, 和田健太郎, 大口敬, 井料美帆: 渋滞パターンに着目したネットワークスループットの低下メカニズムに関する分析, 土木計画学研究・講演集, No.52, 2015.11.
  56. Iasmin Hasina, 小嶋文,谷口綾子, 井料美帆, 宮川愛由,久保田尚: Effects of Different Pavement Design and Phase of Green Signal Time on Left Turn Driver, 土木計画学研究・講演集, No.52, 2015.11.
  57. 中山昂彦, 宮川愛由, 谷口綾子, 井料美帆,小嶋文,藤井聡: 道路空間デザインが歩車間コミュニケーションに及ぼす影響に関する研究, 土木計画学研究・講演集, No.52, 2015.11.
  58. 謝振宇, 小嶋文,谷口綾子, 宮川愛由, 井料美帆,久保田尚: 路面舗装に着目した交差点における歩行者の交通行動と安全意識に関する研究, 土木計画学研究・講演集, No.52, 2015.11.
  59. 田辺太一, 谷口綾子, 井料美帆,宮川愛由, 小嶋文: ドライバーの協調行動促進に歩行者コミュニケーションが及ぼす影響, 土木計画学研究・講演集, No.52, 2015.11.
  60. 井料(浅野)美帆, 長島愛:歩行者交差交通流の性能評価に関する研究,生産研究,Vol.67,No.4, pp.369-373, 2015.
  61. 藤田英将, 塩見康博, 井料美帆,小根山裕之: 実道実験による走光型視覚誘導システムの追従挙動への影響分析, 土木計画学研究・講演集, No.51, 2015.6.
  62. 楊燕,大口敬,井料(浅野)美帆,和田健太郎:高速道路サグ部における追従挙動モデルのパラメータ分布に関する研究,生産研究,Vol.67,No.2,pp.41-46,2015.3.
  63. ガスパイサンディメイ,大口敬,井料(浅野)美帆,和田健太郎:プローブデータを活用した交差点の方向別交通量・旅行時間推定,生産研究,Vol.67,No.2,pp.47-52,2015.3
  64. Yang, Y., Oguchi, T., Iryo-Asano, M., Wada, K.:Evaluation of Parameter Distribution of Car-following Model at Expressway Bottleneck Sag Section,第12回ITSシンポジウム2014,6ページ,CD-ROM,2014.12.
  65. Gaspay, S. M., Oguchi, T., Iryo-Asano, M., Wada, K.:Application of Probe Data to the Estimation of Directional Volume and Travel Times,第12回ITSシンポジウム2014,6ページ,CD-ROM,2014.12.
  66. 井料(浅野)美帆:駅前広場におけるキスアンドライド車両シミュレーションによる混雑評価,第12回ITSシンポジウム2014,6ページ,CD-ROM,2014.12.
  67. 井料(浅野)美帆:駅前広場におけるキスアンドライド車両による渋滞発生メカニズムの一考察,土木計画学研究・講演集No.50,8ページ,CD-ROM,2014.11.
  68. 長島愛,井料(浅野)美帆,大口敬:二方向交差交通流における歩行者流動特性に関する基礎的分析,土木計画学研究・講演集No.50,7ページ,CD-ROM,2014.11.
  69. Gaspay, S.M., Oguchi, T. and Iryo, M.:Probe Data Usage in the Estimation of Volume, Travel Time and Delay in an Intersection: Methodology and Application,土木計画学研究・講演集No.50,6ページ,CD-ROM,2014.11.
  70. 井料(浅野)美帆:信号付横断歩道における歩行者クリアランス時間設定方法の日米比較,生産研究,Vol.66,No.4,pp.383-387,2014.
  71. Kang, N., Nakamura, H. and Iryo-Asano, M.:Estimation of Influencing Factors on Roundabout Capacity at Entry with Crosswalk,土木計画学研究・講演集No.49,8ページ,CD-ROM,2014.6.
  72. 井料(浅野)美帆,Alhajyaseen, W.:歩行者信号現示方式とクリアランス時間に関する基礎的考察,土木計画学研究・講演集No.49,8ページ,CD-ROM,2014.6.
  73. 渡部数樹,中村英樹,浅野美帆:右折車両挙動分析とミクロシミュレーションによる安全性評価に関する考察,土木計画学研究・講演集No.48,8ページ,CD-ROM,2013.11.
  74. 張馨,中村英樹,浅野美帆,陳鵬:横断歩道長と歩行者青経過時間を考慮した横断歩行速度のモデル化,土木計画学研究・講演集 No.47, CD-ROM, 2013.6.
  75. 後藤梓,中村英樹,浅野美帆:階層型道路ネットワーク計画・設計のための性能目標設定と階層配置に関する考察,土木計画学研究・講演集 No.47, CD-ROM, 2013.6.
  76. Chen, P., Nakamura, H., Asano, M. and Zeng, W.: A Microscopic Traffic Simulation Model for Safety Assessment of Left-turning Vehicle versus Pedestrian Conflict at Signalized Intersections, 土木計画学研究・講演集 No.47, CD-ROM, 2013.6.
  77. Ma, D., Nakamura, H. and Asano, M.: Stochastic Modeling on the Relationship between Breakdown and Discharge Flow Rates at Intercity Expressway Bottlenecks, 土木計画学研究・講演集 No.47, CD-ROM, 2013.6.
  78. Kang, N., Nakamura, H. and Asano, M.: Estimation of Roundabout Entry Capacity Considering Impact of Pedestrians by Applying Microscopic Simulation, 土木計画学研究・講演集 No.47, CD-ROM, 2013.6.
  79. 杉森千恵,井料隆雅,浅野美帆:数理的手法によるミクロ歩行者流モデルの比較分析,土木計画学研究・講演集 No.47, CD-ROM, 2013.6.
  80. Wang, X., Asano, M., Chen, P. and Nakamura, H.: Modeling Lane Flow Distribution on Two-lane Intercity Expressways,土木学会中部支部発表会,2013.3
  81. Zeng, W., Chen, P., Asano, M. and Nakamura, H.: Comparison of Two Pedestrian Behavior Models during Flashing Green Time for Signalized Intersection in a Safety Simulator,土木学会中部支部発表会,2013.3
  82. 柿元祐史,浅野美帆,中村英樹:駅前広場の混雑評価のためのキスアンドライド車両挙動モデリング,第19回 鉄道技術連合シンポジウム講演論文集,pp.445-448, CD-ROM, 2012.12.
  83. Kang, N., Nakamura, H. and Asano, M.: An Empirical Analysis on Critical Gap and Follow-up Time at Roundabout Considering Geometry Effect, 土木計画学研究・講演集 No.46, CD-ROM,2012.11.
  84. Wu, Y., Nakamura, H. and Asano, M.: A Comparative Study on Crash Rate Characteristics at Different Intercity Expressway Facility Types, 土木計画学研究・講演集 No.46, CD-ROM,2012.11.
  85. Chu, T.D., Asano, M. and Nakamura, H.: Modeling Gap Choice at Urban Expressway Merging Sections, 土木計画学研究・講演集 No.46, CD-ROM,2012.11.
  86. Chu, T.D., Asano, M. and Nakamura, H.:An Analysis of Merging Speeds at Urban Expressway Merging Sections, Proceedings of the 14th International Summer Symposium, JSCE, Nagoya, 2012.9.
  87. Wu, Y., Nakamura, H. and Asano, M.: Effects of traffic flow conditions on crash rates at different expressway facility types, Proceedings of the 14th International Summer Symposium, JSCE, Nagoya, 2012.9.
  88. 浅野美帆,後藤梓,内海泰輔,中村英樹,水野裕彰:交差形式に応じた階層型道路ネットワーク性能に関するケーススタディ,土木計画学研究・講演集 No.45, CD-ROM,2012.6.
  89. Ma, D., Nakamura, H. and Asano, M.: Effects of Heavy Vehicle Percentage and Diverge Flow Characteristics on Breakdown Phenomena at a Diverge Section,土木学会中部支部発表会,2012.3.
  90. 後藤梓,浅野美帆,中村英樹:階層型ネットワークの性能評価のための交差点遅れを考慮した交通量配分手法,土木学会中部支部発表会,2012.3.
  91. Zhang, X., Alhajyaseen, W., Nakamura, H., Asano, M.: Analysis on Influencing Factors upon Pedestrian Stop/Go Behavior at Signalized Crosswalks,土木学会中部支部発表会,2012.3.
  92. Wang, X., Konda, H., Asano, M., Nakamura, H.: Impacts of Locations and Heavy Vehicle Percentage on Lane Utilization rate on Expressway,土木学会中部支部発表会,2012.3.
  93. 後藤梓,中村英樹,浅野美帆:階層型道路ネットワーク構成要素に関する最適解の導出方法,土木計画学研究・講演集No.44, 6ページ,CD-ROM, 2011.11.
  94. 中村英樹,中野祥平,浅野美帆:飯田市ラウンドアバウト実道実験による車両挙動の変化,第29回日本道路会議論文集,2ページ,CD-ROM, 2011.11.
  95. Wu, Y., Nakamura, H., and Asano, M.: Relationship between traffic flow conditions and crash rates in urban expressway basic segments, Proceedings of the 13th International Summer Symposium, JSCE, pp.271-274, Kyoto, Aug. 2011.
  96. 中野祥平,中村英樹,浅野美帆:飯田市ラウンドアバウト実道実験における車両挙動の前後比較分析,土木計画学研究・講演集No.43,6ページ,CD-ROM, 2011.5.
  97. 早河辰郎,浅野美帆,中村英樹:階層型道路ネットワーク実現のための道路投資手法,土木計画学研究・講演集No.43, 8ページ,CD-ROM, 2011.5.
  98. Chen, P., Nakamura, H. and Asano, M.: Lane Utilization Analysis within Lane Group under the Influence of Shared Left-turn Traffic, Proceedings of Infrastructure Planning, No.43, 8 pages in CD-ROM, May 2011.
  99. Zhang, X., Alhajyaseen, W., Asano, M. and Nakamura, H.: The Impacts of Signal Timing and Crosswalk Length upon Pedestrian Speeds at Signalized Crosswalks, Proceedings of Infrastructure Planning, No.43, 5 pages in CD-ROM, May 2011.
  100. Kang, N., Alhajyaseen, W., Wolfermann, A., Asano, M. and Nakamura, H.: Modeling the Maneuver of Left-turning Vehicles Considering the Interaction with Pedestrians at Signalized Intersections, , Proceedings of Infrastructure Planning, No.43, 9 pages in CD-ROM, May 2011.
  101. Tan, D., Alhajyaseen, W., Asano, M. and Nakamura, H.: Developing a Simulation Tool for traffic Safety Assessment at Signalized Intersections, , Proceedings of Infrastructure Planning, No.43, 6 pages in CD-ROM, May 2011.
  102. 岩川慎悟,中村英樹,浅野美帆:5枝交差点における実設計による信号交差点とラウンドアバウトの比較,土木学会中部支部発表会,2011.3.
  103. 早河辰郎,浅野美帆,中村英樹:階層型道路ネットワーク実現のための課税-道路改良投資手法,土木学会中部支部発表会,2011.3.
  104. 張馨,浅野美帆,Alhajyaseen Wael,中村英樹:信号交差点における横断歩行者の速度分析,土木学会中部支部発表会,2011.3.
  105. 柿元祐史,浅野美帆,中村英樹:駅前広場のK&R車両停車実態に関する研究,土木学会中部支部発表会,2011.3.
  106. 中野祥平,中村英樹,浅野美帆:長野県飯田市吾妻町ラウンドアバウト幾何構造改良社会実験に関する検証,土木学会中部支部発表会,2011.3.
  107. Chen, P., Nakamura, H. and Asano, M.: Analysis of Saturation Flow Rate Fluctuation for Shared Left-turn Lane at Signalized Intersections, 土木計画学研究・講演集No.42, 6 pages in CD-ROM, 2010.11.
  108. 後藤梓,鈴木一史,中村英樹,浅野美帆:全赤時間長に着目したインターグリーン時間における直進車の停止/通過挙動の分析,土木計画学研究・講演集No.42, 5ページ,CD-ROM, 2010.11.
  109. 柿元祐史,浅野美帆,中村英樹:駅前広場の施設配置に応じた利用者行動実態に関する研究,土木計画学研究・講演集No.42, 4ページ,CD-ROM, 2010.11.
  110. 大澤昂, 浅野美帆, 中村英樹:都市高速道路合流部における加速車線利用実態に関する研究,土木計画学研究・講演集No.42, 4ページ,CD-ROM,2010.11.
  111. Kang, N., Alhajyaseen, W., Nakamura, H., Asano, M. and Tang, K.: Evaluation of Group-Based Signal Control Through Field Operational Tests. 第41回土木計画学研究発表会・講演集, CD-ROM, Jun. 2010.
  112. Tan, D., Asano, M., Alhajyaseen, W. and Nakamura, H., Pavement Marking Treatments on Intersection Approaches with Exclusive Right-turn Lanes. 第41回土木計画学研究発表会・講演集, CD-ROM, Jun. 2010.
  113. 浅野美帆,井料隆雅,群としての歩行者の交錯回避行動分析,第41回土木計画学研究発表会・講演集,CD-ROM, Jun. 2010.
  114. 勇川邦浩,鈴木一史,浅野美帆,中村英樹,交差点構造の影響を考慮した左折車両挙動のモデル化,第41回土木計画学研究発表会・講演集,CD-ROM, Jun. 2010.
  115. 白木文康,中村英樹,浅野美帆:付加車線設置形態による利用実態と登坂車線の効果に関する研究,土木学会中部支部発表会,2010.3.
  116. 勇川邦浩,鈴木一史,中村英樹,浅野美帆:交差点幾何構造の影響を考慮した左折車両挙動のモデル化,土木学会中部支部発表会,2010.3.
  117. 吉岡慶祐,中村英樹,浅野美帆:ラウンドアバウト流出入部における車両挙動分析,土木学会中部支部発表会,2010.3.
  118. Moritz von Moerner,中村英樹,浅野美帆:Markings at Signalized Intersections in Japan and Germany,土木学会中部支部発表会,2010.3.
  119. 後藤梓,鈴木一史,中村英樹,浅野美帆:最終右折車との交錯に着目した信号切り替わり時の車両挙動分析,土木学会中部支部発表会,2010.3.
  120. 浅野美帆, 畠中秀人, 鹿野島秀行, 坂井康一, 水谷博之:スマートウェイにおける安全・円滑化実現のための情報提供手法の検討, 第39回土木計画学研究発表会,Jun. 2009.
  121. 畠中秀人, 坂井康一, 浅野美帆, 小笠原誠, 半田悟:前方状況情報提供サービスにおける静止画像表示の活用可能性検証, 第39回土木計画学研究発表会,Jun. 2009.
  122. 畠中秀人, 坂井康一, 浅野美帆, 西井禎克:サグ部円滑化走行支援サービスにおける態度・行動変容アプローチに関する一考察,第38回土木計画学研究発表会,CD-ROM, Nov. 2008.
  123. 畠中秀人,坂井康一,浅野美帆,平沢隆之:地域ITSの実践に向けた官学連携の取り組み,第37回土木計画学研究発表会,CD-ROM, Jun. 2008.
  124. 平井節生,畠中秀人,鹿野島秀行,浅野美帆,小笠原誠,水谷博之:AHS前方障害物情報提供サービスの展開に向けた研究開発,自動車技術会春季学術講演会,May. 2008.
  125. 浅野美帆:パリにおける混合交通社会への移行,都市計画,Vol.57, No.1, p.118,2008.
  126. 平井節生, 畠中秀人, 浅野美帆, 西井禎克, 前田雅人, 片山恭紀:AHSを活用した交通円滑化走行支援サービスの実用化に向けた取組み,第6回ITSシンポジウム,CD-ROM, Dec. 2007.
  127. 浅野美帆,桑原雅夫:先読み行動を考慮した歩行者交通流シミュレーション,生産研究,Vol. 59, No.3, pp. 184-187, 2007.
  128. 浅野美帆,桑原雅夫,田中伸治:混雑時における歩行者ミクロ流動モデル,第5回ITSシンポジウム,CD-ROM, Dec. 2006.
  129. 浅野美帆,桑原雅夫,田中伸治,Agachai Sumalee, Edward Chung:階層的な経路選択行動を考慮した動的な歩行者交通流モデル,第32回土木計画学研究発表会・講演集,CD-ROM, Dec. 2005.
  130. 村田啓介, 堀口良太, 桑原雅夫, 浅野美帆, 田中伸治: プローブタクシーのリンク通過頻度推計モデル ・第32回土木計画学研究発表会・講演集, CD-ROM, Dec. 2005.
  131. 浅野美帆,堀口良太,桑原雅夫:交通シミュレーションを利用した信号制御アルゴリズム評価のための仮想社会実験,交通工学, Vol.39, No.2, pp.39-45, 2004.
  132. 浅野美帆,堀口良太,桑原雅夫:遅れ時間のリアルタイム計測による交通感応信号制御,生産研究 Vol.56, No.2, pp.22-25, 2004.
  133. 浅野美帆, 中島章, 堀口良太, 小根山裕之, 桑原雅夫: リアルタイムモデル規範信号制御のための遅れ時間算出方法, 土木計画学研究・講演集, Vol.26, CD-ROM, Nov. 2002.
  134. 清水哲夫, 浅野美帆, 森地茂: 一時停止を伴う合流部における走行支援情報提供実験, 土木計画学研究・講演集, Vol.26, CD-ROM, Nov.2002.
  135. 浅野美帆, 清水哲夫, 森地茂: 合流部AHSのコンテンツ検討を目的とした合流挙動分析,土木学会第57回年次学術講演会講演概要集, CD-ROM, Sep.2002. (優秀講演者受賞)
  136. 浅野美帆, 清水哲夫, 森地茂: 合流部AHSのコンテンツ検討を目的とした運転挙動分析,全国測量技術大会2002 学生フォーラム発表論文集, Vol.4, pp.34-35, Jul.2002.